راه‌کارهای افزایش عمر فریزر
  • 1402/06/22

راه‌کارهای افزایش عمر فریزر


این روزها فریزر از ضروری‌ترین لوازم منزل شده است. با فریزر می‌توانید مواد غذایی را برای مدت طولانی نگه دارید و در وقت و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. از سوی دیگر فریزر یک وسیله گران‌قیمت است و اگر به‌خوبی مراقب آن نباشید، می‌تواند هزینه‌ی زیادی را بر خانواده‌تان تحمیل کند. اگر می‌خواهید عمر فریزرتان بالا برود و به‌خوبی از مواد غذایی‌تان مراقبت کند، این مطلب از وبلاگ وامینه را از دست ندهید.

فریزر چیست؟

فریزر یک وسیله خانگی است که ساز و کار آن تقریبا شبیه به یخچال است. با این تفاوت که ترموستات آن‌را برای دمای پایین‌تر تنظیم می‌کنند. فریزرها معمولا روی منفی 14 تا منفی 25 تنظیم شده‌اند تا مواد غذایی سالم و بدون مشکل باقی بمانند. علاوه بر بناهای معماری کهن که به‌عنوان یخچال کاربرد داشتند و نمونه‌های آن‌را می‌توان در شهرها و روستاهای ایران پیدا کرد، اولین یخچال و فریزر در قرن هفدهم ساخته شد. فریزرها نقش مهمی در صادرات ایفا کردند و باعث شدند مشکل ارسال مواد غذایی، میوه‌ها و حتی گیاهان به بسیاری از مناطق دنیا حل شود. از سوی دیگر فریزر کردن در علم پزشکی، گیاه‌پزشکی و دام‌پزشکی نیز نقش‌های مهمی دارد.

چگون عمر فریزر را بالا ببریم؟

برای بالا بردن عمر فریزر راه‌های آسان اما موثری وجود دارد. در اینجا به برخی از مهم‌ترین آنها اشاره کرده‌ایم.

1- فریزر را تمیز نگه دارید

ممکن است فریزر شما پر از وسیله باشد. وسایلی که مدت‌هاست در فریزر هستند و دیگر ارزش غذایی ندارند. از سوی دیگر برخی وسیله‌ها در ظروف بزرگ هستند و جای زیادی می‌گیرند. حال آنکه اگر فریزر را تمیز کنید، متوجه می‌شوید خیلی از آن وسایل و مواد غذایی را نیازی ندارید یا می‌توانید آنها را مرتب‌تر هم بگذارید. با این حال فضای بین مواد غذایی باز می‌شود و هوای سرد به همه جای آن می‌رسد.

2- بسته‌بندی و چیدمان صحیح

با توجه به گردش هوای سرد در فریزر باید هر ماده غذایی را در جای درست خودش قرار دهید. مثلا گوشت و ماهی به سرمای زیادتری نسبت به سبزی نیاز دارند. اگر غذاهای فریزری هم نگه می‌دارید، بهتر است آنها را زود مصرف کنید تا مدت زیادی جای فریزر را نگیرند و ارزش غذایی‌شان از بین نرود.

3- فریزر را از وسایل گرمازا دور کنید

آشپزخانه‌های امروزی فضاهای مشخصی برای قرار دادن وسایل و لوازم دارند. معمولا معماران مراقبند که یخچال و فریزر کنار اجاق‌گاز یا پنجره‌ای که در معرض تابش آفتاب است نباشد. اما اگر خانه شما اینطور نیست باید خودتان دست به کار شوید و وسایل گرمازا را از فریزر و یخچال دور کنید.

4- دمای فریزر را تنظیم کنید

وقتی تازه گوشت و مرغ خریده‌اید و می‌خواهید مواد غذایی را داخل فریزر بگذارید حتما لازم است که به‌صورت موقت دمای فریزر را بالا ببرید. بعد از آنکه مواد غذایی خیلی خوب یخ زدند، می‌توانید دما را به حالت قبل برگردانید. این کار بسیار مهم است و نباید فریزر همیشه در دمای بالا باشد.

5- بالای فریزر را باز بگذارید

فریزر شما باید هوای گرم را از پشت یا بدنه خود خارج کند. اگر فریزر را به دیوار بچسبانید یا بالای آن‌را پر از وسیله کنید، هوا نمی‌تواند بیرون برود. در نتیجه فریزر آسیب می‌بیند و نمی‌توان از آن برای مدت طولانی استفاده کرد.

6- حمل‌ونقل اصولی را رعایت کنید

یکی از نکات مهم در نگهداری از یخچال و فریزر، توجه به شیوه محل‌ونقل فریزر است. اگر ناگهان آن‌را جابه‌جا کنید، تکانش دهید یا به آن ضربه بزنید، احتمال دارد فریزر آسیب ببیند. پس با دقت و به‌صورت اصولی فریزرتان را جابه‌جا کنید.


خرید قسطی فریزر از وامینه
در این مقاله از وامینه به بررسی اصول مهم در نگهداری از فریزر پرداختیم. اگر شما هم قصد خرید قسطی فریزر را دارید می‌توانید در وامینه ثبت‌نام کنید و بعد برای خرید قسطی کالای مورد نظرتان اقدام کنید. خرید قسطی فریزر با وامینه به‌سرعت و سهولت است و می‌توانید در اقساط بلندمدت مبلغ آن‌را بپردازید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خرید قسطی وامینه با ما تماس بگیرید و یا وب‌سایت ما را ببینید.



نظر دهید
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
لطفا نام خود را وارد نمایید
لطفا ایمیل خود را وارد نمایید
لطفا دیدگاه خود را وارد نمایید
برچسب ها

دانلود اپلیکیشن

اطلاعات تماس
  • تهران، بلوار نلسون ماندلا (جردن)، خیابان شهید سلطانی (سایه)، شماره 8
  • 021-73694545 داخلی 2
  • info.vamine@gmail.com
  • 09022188444