راهنمای خرید مبلمان
  • 1401/11/12

راهنمای خرید مبلمان

انتخاب مبلمان مناسب برای فضای هر خانه، بسیار مهم است. از ابعاد و شکل گرفته تا طرح و رنگ پارچه، می‌تواند روی محیط خانه اثر بگذارد و آن‌را بزرگتر یا کوچکتر نشان دهد. به همین دلیل لازم است قبل از خرید مبل، با توجه به محیط خانه‌مان، چند نکته را بدانیم. اگر قصد خرید مبل قسطی را دارید، وامینه می‌تواند در کنار شما باشد. کافی است در سامانه وامینه ثبت نام کنید و پس از تکمیل پروفایل خود، مدارک را بارگذاری کرده و در نهایت اعتبار خرید اقساطی انواع کالاها از جمله مبلمان را دریافت نمایید. در اینجا بیشتر درباره مبلمان‌های مناسب هر خانه برایتان گفته‌ایم.

1- انتخاب مبل برای خانه کوچک

خانه‌های کوچک محدودیت فضای بیشتری دارند. در نتیجه انتخاب مبلمان برای آنها بسیار مهم است و می‌تواند اثر روانی بسیاری بر روی ساکنان خانه داشته باشد.
در این راستا، استفاده از مبلمان‌های نیم ست، یک انتخاب خوب برای خانه‌های کوچک است. نیم ست‌ها دست شما را در چیدمان باز می‌گذارند و در عین حال، فضا را هم خفه و تنگ نمی‌کنند.
انتخاب رنگ پارچه نیز برای مبلمان مناسب خانه کوچک بسیار اهمیت دارد. هر چه از رنگ‌های روشن‌تر استفاده کنید، فضای خانه‌تان زیباتر خواهد شد و محیط دلبازتر و بزرگتر به نظر می‌آید.
از سوی دیگر، اگر مبلمان را به پنجره نزدیک کنید و یا آنها را پشت به آشپزخانه هم بگذارید، خانه را بزرگتر نشان می‌دهد.
مبلمان خیلی بزرگ، مبل‌های استیل پرکار و مبلمانی که دسته‌های خیلی بزرگ دارد، برای دکوراسیون خانه‌های بزرگ مناسب نیست. اگر قصد خرید قسطی مبلمان را دارید، در سامانه وامینه ثبت نام کنید و بعد از تکمیل اطلاعات‌تان، اعتبار خرید قسطی مبل را دریافت کنید.

2- انتخاب مبل برای خانه‌های قناس

برخی خانه‌ها دیوارهای قناس، ستون‌های بدشکل و حتی خرابی‌ها و مشکلات خانه را می‌توان با مبلمان مناسب پوشاند. برای این کار ابتدا باید کانون خانه را مشخص کنید. پس از آن حول همان مرکز مبلمان را بچینید و کاری کنید که مبلمان از دیوارها فاصله داشته باشد. اگر ستونی در وسط خانه دارید، می‌توانید میز نهارخوری را به آن نزدیک کنید یا از فضای آن به عنوان جداکننده کمک بگیرید. در مجموع خانه‌های قناس به مبل‌های بزرگ نیاز ندارند و بهتر است با توجه به قوس‌ها و شکل خانه، برای فضاهای گوناگون آن مبلمان، میز و... را انتخاب کنید.

3- انتخاب مبل برای تی وی روم

اگر برای جلوی تلوزیون مبل می‌خرید و می‌خواهید کاری کنید که موقع فیلم دیدن راحت باشید، سه پیشنهاد عالی وجود دارد. نخست مبلمان ال که زاویه اضافی ندارد و به صورت یکپارچه، تعدادی مبل راحت و مناسب را در اختیارتان می‌گذارد. پس از آن مبلمان‌های تختخواب شو، برای جلوی تلویزیون عالی هستند. این مبل‌ها را می‌توانید باز و بسته کنید و برای فیلم دیدن، راحت دراز بکشید. مبلمان تختخواب‌شو، معمولا کمی بزرگتر از دیگر مبل‌هاست و به همین دلیل، برای تی وی روم، 1 یا 2 مبل از این نوع کافی است.
سومین مبلی که برای جلوی تلوزیون مناسب است، مبل‌ها با پایه کوتاه هستند. این مبلمان زاویه دید خوبی را برایتان می‌سازند و کمک می‌کنند برای دیدن فیلم، گردن‌تان آسیب نبیند. اگر قصد خرید هر کدام از این مبل‌ها را دارید، سامانه وامینه با امکان خرید قسطی مبلمان همراه‌تان است.

4- انتخاب مبل برای روف گاردن

فضای روف گاردن، محیطی است که معمولا برای دورهمی، مهمانی و یا گذراندن زمانی آرامبخش در نظر گرفته می‌شود. در نتیجه انتخاب مبل مناسب روف گاردن بسیار اهمیت دارد. مبلمان روف گاردن باید نسبت به تابش آفتاب، بارش باران و تغییرات جوی مقاوم باشد. در غیر این صورت، خیلی زود از بین می‌رود و نمی‌توان از آن استفاده کرد. به همین دلیل از متریال‌های خاصی برای مبلمان روف گاردن استفاده می‌شود. چوب مصنوعی، پلاستیک و نوعی از فلزات که در برابر خوردگی مقاومند، برای روف گاردن انتخاب خوبی هستند. با انتخاب مبلمان مناسب، می‌توانید روف گاردن خود را زیبا کنید و بدون مشکل از آن بهره ببرید.
در برخی از روف گاردن‌ها، می‌توانید از صندلی‌های حصیری هم استفاده کنید. همه چیز به شرایط محل قرار گیری و آب و هوایی که در آن زندگی می‌کنید، بستگی دارد.
اگر قصد خرید مبلمان برای روف گاردن خود را دارید، در وامینه ثبت نام کنید و پس از تکمیل اطلاعات‌تان برای خرید قسطی مبل اقدام نمایید.

5- مبل مناسب برای لابی

لابی ساختمان‌ها از دیگر قسمت‌هایی است که می‌توانید برای خرید مبلمان آنها اقدام کنید. لابی، نیاز به مبلمانی شیک و زیبا دارد که طرح و نقشش با دیگر عناصر لابی همخوانی داشته باشد. مثلا اگر یک لابی خیلی شیک با مجسمه‌های اعیانی دارید، باید مبلی همخوان با فضا انتخاب کنید. اما اگر لابی‌تان ساده است، بهتر است مبل‌هایی شکیل و ساده را انتخاب کنید. در مجموع، مبلمان با طرح‌های ساده، پایه‌های شکیل و طرح‌های کلاسیک، می‌تواند لابی ساختمان را زیباتر و جذاب‌تر کند.

در این مطلب از وبلاگ وامینه به بررسی انواع مبلمان برای بخش‌های مختلف خانه و خانه‌های گوناگون پرداختیم. اگر قصد خرید مبل اقساطی را دارید و می‌خواهید دکوراسیون خود را تغییر دهید، می‌توانید اکنون وارد سامانه وامینه شوید و ثبت نام کنید. پس از آن مدارک خواسته شده را بارگذاری کرده و بعد برای دریافت تسهیلات خرید کالا اقدام کنید. خرید قسطی مبل با وامینه تنها با یک برگ چک، بدون ضامن و سپرده است. مبلمان خود را با وامینه از بهترین برندهای روز تهیه کنید و از زیبایی و راحتی آن لذت ببرید.




نظر دهید
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
لطفا نام خود را وارد نمایید
لطفا ایمیل خود را وارد نمایید
لطفا دیدگاه خود را وارد نمایید

دانلود اپلیکیشن

اطلاعات تماس
  • تهران، بلوار نلسون ماندلا (جردن)، خیابان شهید سلطانی (سایه)، شماره 8
  • 021-73694545 داخلی 2
  • info.vamine@gmail.com
  • 09022188444