نکات مهم برای نگهداری از لباسشویی
  • 1401/12/07

نکات مهم برای نگهداری از لباسشویی

لباسشویی از مهم‌ترین لوازم برای زندگی امروز است. به خصوص در ایام عید و زمانی که لباس‌ها و وسایل زیادی برای شستشو وجود دارد. روزهایی که لباسشویی‌ها بی وقفه روشنند و اگر اتفاقی برایشان بیافتد، می‌توانند مشکلات زیادی را ایجاد کنند. به همین دلیل باید نکات نگهداری از لباسشویی را خیلی خوب رعایت کنیم و مراقب این وسیله باشیم. در اینجا از مهم‌ترین نکات استفاده از لباسشویی گفته‌ایم. ضمنا اگر قصد خرید اقساطی لباسشویی را دارید، می‌توانید هم اکنون وارد سامانه وامینه شوید. پس از ثبت نام و بارگذاری مدارک، خرید اقساطی کالای مورد نظرتان را انجام دهید.

1- بیش از یک بار در روز لباسشویی را روشن نکنید

از مهم‌ترین نکات در نگهداری از لباسشویی، توجه به وضعیت موتور آن است. اینکه لباسشویی باید به اندازه توانش در روز کار کند و اگر این مقدار بیشتر شود، می‌تواند به تجهیزات داخلی آن آسیب بزند. به همین دلیل بهتر است نهایتا یک بار در روز لباسشویی را روشن کنید و اجازه دهید پس از آن، موتور دستگاه خنک شود. با این روش عمر لباسشویی بالا می‌رود و می‌توانید مدت طولانی‌تری از آن استفاده کنید. اگر قصد خرید لباسشویی دارید می‌توانید وارد سامانه وامینه شوید. پس از آن مدارک‌تان را بارگذاری کنید و در نهایت برای خرید لباسشویی قسطی اقدام نمایید.

2- از برنامه‌های لباسشویی کمک بگیرید

برای شستشو حتما به برنامه‌های لباسشویی دقت کنید و هر لباس یا پارچه‌ای را با برنامه مخصوص به خودش بشویید. این نکته بسیار مهم کمک می‌کند بافت پارچه‌های لباس‌تان سالم بماند. از سوی دیگر لباسشویی با توجه به برنامه‌ای که دارد حرکت می‌کند و برای شستن لباس‌ها با وزن و حجم مشخصف انرژی مشخصی را صرف می‌کند. مثلا اگر لباس‌های زمستانی را در لباسشویی ریخته‌اید اما برنامه دستگاه را روی تیشرت بگذارید، نتیجه خوبی نخواهید دید و به موتور لباسشویی نیز فشار وارد می‌شود. با توجه به این نکته حتما پیش از استفاده از لباسشویی، برنامه‌ها را بررسی کرده و مطابق با نیازتان از آن استفاده کنید.

3- مواد شوینده مناسب انتخاب کنید

برای استفاده بهتر از لباسشویی حتما از شوینده‌های استاندارد استفاده کنید. مثلا اگر در لباسشویی مایعی بریزید که خیلی کف می‌کند یا دانه‌های سخت دارد، لباسشویی به شدت آسیب خواهد دید. از سوی دیگر لباس‌های شما نیز خراب می‌شود و بافت‌شان به سرعت تغییر خواهد کرد. با انتخاب مواد شوینده مناسب، از لباسشویی و البته لباس‌هایتان، به خوبی نگهداری کنید.

4- دیگ لباسشویی را تمیز و خشک نگه دارید

بسیاری از لباسشویی‌ها بعد از مدتی استفاده، کپک می‌زنند و یا بوی خیلی بدی می‌گیرند. چند دلیل برای این اتفاق وجود دارد. مثلا اینکه بعضی از افراد لباس‌های چرک و کثیف را در لباسشویی جمع می‌کنند. برخی دیگر هم بعد از اتمام کار لباسشویی، در آن‌را می‌بندند و آب‌های اطراف لاستیک را خشک نمی‌کنند. با این کارها به مرور زمان، لباسشویی تبدیل به منطقه‌ای برای رشد باکتری و کپک می‌شود. در شرایط بدتر، داخل لباسشویی بوی ماهی یا بوهای زننده‌ای می‌گیرد و نمی‌تواند لباس‌ها را خیلیخوب تمیز کند. برای اینکه از این اتفاق دور بمانید، حتما داخل لباسشویی را خشک کنید و در آن‌را بعد از استفاده، باز بگذارید تا بخار آب خارج شود. اگر متوجه شدید لباسشویی دارد کپک می‌زند یا آلوده شده است، حتما با قرص‌های مخصوص خیلی سریع ابتدا این مشکل را از بین ببرید و بعد برای شستن لباس‌ها اقدام کنید.

5- لباس‌ها را به شیوه درست در لباسشویی بریزید

درب اکثر لباسشویی‌ها یک برآمدگی دارد. این برآمدگی نشان می‌دهد که دقیقا تا کجا می‌توانید داخل ماشین را پر کنید. اگر این برآمدگی وجود نداشت، بعد از ریختن لباس‌ها در ماشین، بررسی کنید که به اندازه یک وجب از بالای لباس‌ها خالی باشد.
علاوه بر این به یاد داشته باشد که برخی لباس‌ها از جمله لباس‌های پشمی و زمستانی بعد از خیس شدن، چندین برابر سنگین می‌شوند. وزن بالای این لباس‌ها می‌تواند به لباسشویی آسیب بزند و آنها را در دراز مدت خراب کند.
اگر لباس زیپ‌داری را در لباسشویی می‌‌اندازید، حتما اول زیپ آن‌را ببندید. اگر لباسی دارید که روی آن کار شده است، حتما لباس را پشت و رو کنید و بعد در ماشین بگذارید. اگر لاس‌تان قطعات فلزی سخت دارد، این لباس را بهتر است در لباسشویی قرار ندهید. چرا که بخش‌های فلزی با بدنه لباسشویی برخورد کرده و می‌تواند موجب آسیب و حتی سوراخ شدن دیگ لباسشویی شود.

6- تمیز کردن دکمه‌های لباسشویی

بدنه لباسشویی مانند دیگر بخش‌های نیاز به نظافت و تمیز شدن دارد. برای این منظور باید از دستمال‌هایی مناسب استفاده کنید که آب و مواد شوبنده را به زیر دکمه‌های لباسشویی نفرستند. ضمنا هرگز لباسشویی را در حالت روشن تمیز نکنید. چرا که می‌تواند موجب اختلال در عملکرد دکمه‌ها شود و به مرور مشکلات دیگری را نیز برای این دستگاه ایجاد کند. برای تمیز کردن لباسشویی، از شوینده‌های خیلی قوی مثل وایتکس نیز استفاده نکنید. این شوینده نیز می‌تواند عملکرد لباسشویی را دچار مشکل کند.

7- پارچه‌های سنگین را با لباسشویی خانگی نشویید

ممکن است یک لباسشویی، 7، 8 یا حتی 9 کیلویی خریده باشید. اما این وزن به معنای آن نیست که پتو، پرده‌های سنگین یا پالتوهایی که بافت پارچه سنگینی دارند را در لباسشویی بریزید. چرا که وزن‌های درج شده روی لباسشویی‌ها برای وزن لباس خیس است و اگر مثلا یک پتو را خیس کنید، وزن آن گاهی به بیش از 10 کیلو هم می‌رسد. اگر این نکته را رعایت نکنید، ممکن است دیگ لباسشویی از محور خارج شده و حتی بشکند. اگر این اتفاق بیافتد، تعمیر لباسشویی تقریبا غیرممکن است و دستگاه شما آسیب جدی خواهد دید.


در این مقاله از سامانه وامینه که برای خرید قسطی انواع لوازم منزل از جمله لباسشویی اقساطی، اعتبار خرید کالا را خدمت‌تان تقدیم می‌کند، به بررسی نکات مهمی پرداختیم که برای نگهداری بهینه از لباسشویی باید به آن توجه کنید. شما چگونه از لباسشویی‌تان بهتر مراقبت می‌کنید؟ خوشحال می‌شویم تجربیات خود را در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

نظر دهید
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
لطفا نام خود را وارد نمایید
لطفا ایمیل خود را وارد نمایید
لطفا دیدگاه خود را وارد نمایید

دانلود اپلیکیشن

اطلاعات تماس
  • تهران، بلوار نلسون ماندلا (جردن)، خیابان شهید سلطانی (سایه)، شماره 8
  • 021-73694545 داخلی 2
  • info.vamine@gmail.com
  • 09022188444