سرخ‌کن بخریم یا نه؟
  • 1402/09/28

سرخ‌کن بخریم یا نه؟

سرخ‎کن ب

خریم یا نه؟
در بین لوازم خانگی برخی هستند که ممکن است برای خرید آن مطمئن نباشید. یکی از این وسایل سرخ‌کن است. وسیله‌ای که یک مخزن پر از روغن دارد و برای درست کردن انواع غذاها می‌توان از آن استفاده کرد. اما سرخ کن ممکن است به‌کار هر کسی نیاید و برای هر فردی مناسب نباشد. در این مقاله از وامینه بیشتر درباره سرخ‌کن و کاربردهای آن برای‌تان گفته‌ایم.


سرخ‌کن چیست؟
سرخ‌کن وسیله‌ای نسبتا کوچک است که برای سرخ کردن انواع غذاها مثل مرغ، سیب‌زمینی، میگو، ناگت و... کاربرد دارد. سرخ‌کن می‌تواند در گنجایش‌های مختلف به بازار ارائه شود. در نتیجه اگر بخواهید سرخ‌کن مناسبی بخرید باید نیاز خود را درنظر داشته باشید. چراکه یک سرخ‌کن بزرگ برای خانواده‌ای کوچک تقریبا بدون استفاده است.

ساختار سرخ‌کن چگونه است؟

سرخ‌کن‌ها معمولا شامل یک ظرف بزرگ هستند که باید پر از روغن شود. بعد یک سبد متحرک وجود دارد که که درون روغن داغ می‌رود و مواد غذایی را در روغن غوطه‌ور می‌کند. پس از آن‌که غذای شما سرخ شد، این سبد را از ظرف روغن خارج می‌کنید. با این کار روغن از غذا جدا می‌شود و می‌توانید غذایی کامل سرخ‌شده و ترد را تحویل بگیرید.

معایب سرخ‌کن چیست؟

استفاده از سرخ‌کن نیاز به مقدار زیادی روغن دارد. درواقع تا آن ظرف روغن کاملا پر نشود، عملکرد سرخ‌کن آن چیزی که می‌خواهید، نخواهد شد. به‌همین دلیل اگر برای افراد کمی بخواهید مواد غذایی را سرخ کنید، دوریز روغن شما زیاد می‌شود. از سوی دیگر اگر بخواهید روغن را تا دفعه بعدی نگه دارید، این روغن سمی شده و نمی‌توان از آن استفاده کرد. درواقع یا باید مقدار سرخ‌کردنی زیادی را هر روز داشته باشید یا اینکه مقدار زیادی روغن را هر بار بیرون بریزید.

مزایای سرخ‌کن چیست؟

سرخ‌کن برای درست کردن مقدار زیاد غذا خوب است. چرا که سریع و بدون دود غذا را آماده می‌کند. ضمنا بوی سرخ‌کردنی نیز در خانه شما نمی‌پیچد. این را هم باید در نظر بگیرید که سرخ‌کن سریع است. لازم نیست بالای سر غذا معطل شوید. ضمنا احتمال سوختن غذا هم خیلی کم است. پس اگر شما باید هر روز مقدار زیادی سرخ‌کردنی درست کنید و نیاز به سرعت دارید، سرخ‌کن برای‌تان مناسب است.

روغن سرخ‌کن

برای استفاده از سرخ‌کن باید روغنی استفاده کنید که به حرارت مقاوم باشد. چرا که دمای سرخ‌کن به‌سبب در بسته بودن خیلی بیشتر از روی اجاق گاز است. پس نمی‌توانید از روغن معمولی یا روغن‌هایی که در برابر حرارت مقاوم نیستند استفاده کنید. از سوی دیگر روغن‌هایی مثل زیتون یا روغن کنجد نیز باید فقط مخصوص سرخ کردنی باشند تا بتوان از آنها برای طبخ غذاها کمک گرفت.

خرید قسطی سرخ‌کن

اگر قصد خرید اقساطی لوازم منزل از جمله سرخ‌کن را دارید وامینه با امکان خرید قسطی انواع لوازم خانگی همراه شماست. برای خرید کالای قسطی کافی است وارد سایت یا اپ وامینه شوید. سپس می‌توانید کالای مورد نظر خود را بدون نگرانی تهیه کرده و بعد مبلغ آن‌را در اقساط یک ساله بپردازید. با وامینه بهترین محصولات همواره در دسترس شماست.





نظر دهید
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
لطفا نام خود را وارد نمایید
لطفا ایمیل خود را وارد نمایید
لطفا دیدگاه خود را وارد نمایید

دانلود اپلیکیشن

اطلاعات تماس
  • تهران، بلوار نلسون ماندلا (جردن)، خیابان شهید سلطانی (سایه)، شماره 8
  • 021-73694545 داخلی 2
  • info.vamine@gmail.com
  • 09022188444