نکات مهم در خرید لپ  تاپ
  • 1402/04/12

نکات مهم در خرید لپ تاپ

خرید لپ تاپ

لپ تاپ از مهم‌ترین تجهیزاتی است که برای پشیبرد بسیاری از اهداف کاری و تحصیلی به آن نیاز دارید. از این رو انتخاب لپ تاپ نکات مهمی دارد که باید به آن توجه کنید تا مطمئن شوید یک وسیله مناسب و کاربردی را انتخاب گرده‌اید. لپ تاپ شما باید بتواند برنامه‌هایی که به آنها نیاز دارید را با سرعت مناسب اجرا کند. از سوی دیگر اگر لپ تاپ ظرفیت، قدرت پردازش و یا دقت صفحه نمایش مورد نظرتان را نداشته باشد نیز نمی‌توانید از لپ تاپ‌تان آن‌طور که باید استفاده کنید. در نتیجه در زمان خرید لپ تاپ باید بر اساس نیاز‌تان وسیله‌ای را بردارید که کارتان را دشوار نکند و تا سال‌ها کاربرد داشته باشد.

اندازه صفحه نمایش

اولین موضوعی که در انتخاب لپ تاپ اهمیت دارد صفحه نمایش است. اینکه لپ تاپ چه اندازه‌ای بخرید بستگی به این دارد که می‌خواهید چقدر از این وسیله استفاده کنید. اگر لپ تاپ را فقط برای شرکت در جلسات یا ارائه موضوعات می‌خواهید و یا اگر مدام در سفر هستید و برای چک کردن چند موضوع به لپ تاپ نیاز دارید، می‌توانید لپ تاپی را انتخاب کنید که صفحه نمایش کوچکتری دارد.
اما اگر قرار است پروژه‌های گوناگون با لپ تاپ انجام دهید و یا برای ساعت‌ها کار کنید، لپ تاپ با صفحه‌های کوچک برایتان کاربرد ندارد و باید وسیله دیگری را بخرید که صفحه بزرگتری دارد.

توجه به سری و نسل پردازنده

برای انتخاب پردازنده باید به نسل آن توجه کنید. پردازنده‌ها نسل به نسل بهتر شده‌اند و هرچه نسل‌های بالاتر را انتخاب کنید، لپ تاپ بهتری خواهید داشت. در پردازنده های سری Core i شرکت اینتل دو رقم اول (پردازنده های نسل 9 و ماقبل رقم اول) نشان دهنده نسل آن است. در پردازنده‌های رایزن شرکت AMD هم رقم اول نشان دهنده نسل آن است. هر چه نسل لپ تاپ بالاتر باشد، قیمت آن هم افزایش خواهد داشت.

حافظه رم و حافظه داخلی

نکته مهم دیگر در انتخاب لپ تاپ توجه به حافظه درونی و رم آن است. این حافظه در سرعت پردازش لپ تاپ اثر دارد و می‌تواند برای بسیاری از افراد نقشی کلیدی بازی کند. با انتخاب لپ تاپ با حافظه مناسب، می‌توانید تا سال‌ها از وسیله‌تان به‌راحتی استفاده کنید. این نکته را به یاد داشته باشید که گاهی لپ تاپ‌های برند حافظه داخلی کمتری دارند. اما به سبب برند بودن یا امکانات دیگر، گران‌ترند. بنابر نیازتان لپ‌تاپی را انتخاب کنید که مشخصات مورد نظرتان را داشته باشد و بتوان از آن خروجی مورد نظر را دریافت کرد.

وزن لپ تاپ

اگر دانشجو و یا اهل سفر هستید و باید مدام لپ‌تاپ‌تان را با خودتان این طرف و آن طرف ببرید، به وزن لپ تاپ هم توجه کنید. لپ تاپ شما نباید خیلی سنگین و قطور باشد. تنها در این صورت است که می‌توانید حمل و نقل راحت آن‌را داشته باشید. علاوه بر این لپ‌تاپ‌های نسل جدید به باریک و سبک‌ بودن شهرت دارند. تمام تراشه‌ها و قطعات به سبک‌ترین حالت خود رسیده‌اند و لپ‌تاپ‌های نوین همگی سبک هستند و قطعا کاربرد بالاتری دارند.

لپ تاپ کاستوم شده چیست؟

در زبان انگلیی کاستوم به معنای سفارشی است. لپ تاپ کاستوم شده نیز به صورت دستی تغییر کرده و در آن حافظه و رم دیگری غیر از آنچه سازنده گذاشته، قرار داده‌اند. درواقع لپ تاپ اورجینال باز شده و قطعاتی به آن اضافه شده است. اگر قصد خرید لپ تاپ دارید حتما به این موضوع دقت کنید و آگاه باشید که برخی از لپ تاپ‌ها به این شکل به بازار ارائه شده‌اند.

خرید قسطی لپ تاپ از وامینه

اگر قصد خرید لپ تاپ دارید و می‌خواهید یک مدل عالی و شیک را تهیه کنید، وامینه همراه شماست. برای خرید قسطی لپ تاپ از وامینه از طریق سایت یا اپلیکیشن وامینه ثبت‌نام کنید. پس از آن اطلاعات و مدارک خواسته شده را بارگذاری کنید. تنها با یک برگ چک صیادی می‌توانید اعتبار لازم برای خرید قسطی را دریافت کرده و پس از آن کالای مورد نظرتان را بخرید. برای خرید قسطی از وامینه محدودیت برند ندارید و می‌توانید هر مدل و برندی که می‌خواهید را انتخاب کنید. با خرید لپ تاپ قسطی یک کالای باارزش و مناسب را دارید که می‌توانید از آن برای پیش‌برد اهداف و آرزوهای‌تان بهره ببرید. برای اطلاع از شرایط خرید لپ تاپ و دیگر کالاهای اقساطی وارد سایت وامینه شوید و یا در ساعات اداری با ما تماس بگیرید.

نظر دهید
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
لطفا نام خود را وارد نمایید
لطفا ایمیل خود را وارد نمایید
لطفا دیدگاه خود را وارد نمایید
برچسب ها

دانلود اپلیکیشن

اطلاعات تماس
  • تهران، بلوار نلسون ماندلا (جردن)، خیابان شهید سلطانی (سایه)، شماره 8
  • 021-73694545 داخلی 2
  • info.vamine@gmail.com
  • 09022188444