برای گوشی موبایل، گارانتی بهتر است یا بیمه؟
  • 1401/11/16

برای گوشی موبایل، گارانتی بهتر است یا بیمه؟

گوشی موبایل از لوازم مصرفی گرانقیمتی است که ممکن است با یک حادثه کوچک، آسیب جدی ببیند. به همین دلیل در زمان خرید گوشی موبایل باید با گارانتی یا بیمه موبایل، از سرمایه خود محافظت کنید. اما اگر بخواهید بین گارانتی یا بیمه یکی را انتخاب کنید کدام ارجعیت دارد؟ در این مقاله از وبلاگ وامینه که می‌توانید برای خرید قسطی گوشی موبایل از خدمات آن استفاده کنید، به این سوال مهم پاسخ داده‌ایم.

گارانتی موبایل چیست؟

گارانتی درواقع ضمانت نامه‌ای است که عملکرد مناسب محصول را تضمین می‌کند. البته در این بخش مفهوم دیگری به نام وارانتی هم وجود دارد که شاید برخی آن‌را معادل با گارانتی استفاده کنند. اما این دو مفهوم با هم فرق‌های مهمی دارند. از جمله اینکه اگر سازنده کالایی را گارانتی کند، یعنی تضمین کرده که در صورت بروز مشکل در دستگاه آن‌را به کل تعمیر می‌کند. اما در وارانتی، تنها تعمیرات انجام می‌شود و تعویض در کار نیست. با این توضیحات، آنچه که به عنوان گارانتی گفته می‌شود، وارانتی است و تنها مواردی که مربوط به خود دستگاه است و به استفاده کاربر ربطی ندارد را شامل می‌شود.
خدمات گارانتی توسط کمپانی سازنده ارائه می‌شود. در نتیجه اگر سازنده گوشی شما در ایران نمایندگی نداشته باشد، گارانتی آن هم فعال نیست یا با مشکلاتی روبرو خواهد بود.
اما اگر نمایندگی وجود دارد و فعال هم هست، می‌توانید گارانتی گوشی موبایل‌تان را دریافت کنید. گارانتی معمولا شامل خرابی‌ها و مشکلات همچون نوسانات برق، در آب افتادن، سرقت، شکستن صفحات و... نمی‌شود. تنها در صورتی که گوشی موبایل دچار مشکلات نرم افزاری باشد و یا نقصان سخت افزاری آن از ابتدا وجود داشته باشد، گارانتی به کارتان خواهد آمد. برای خرید اقساطی انواع گوشی موبایل هم اکنون وارد سامانه وامینه شوید و پس از ثبت اطلاعات و مدارک‌تان، خرید اقساطی گوشی موبایل را انجام دهید.

بیمه موبایل چیست

یک راه دیگر برای مراقبت از گوشی موبایل، بیمه موبایل است. بیمه خدماتی است که در صورت خواست شما، تهیه می‌شود و به صورت پیش فرض وجود ندارد. در حال حاضر سقف قیمتت برای ارائه بیمه موبایل 50 میلیون تومان است. با بیمه موبایل می‌توانید گوشی خود را 6 ماهه یا یک ساله در برابر حوادث همچون، سرقت ‌کلی ‌شش‌ ماهه، حتی‌سرقت‌های‌خیابانی، جبران خسارت 50% شکستن LCD و دیگر مشکلات بیمه کنید.
هر چقدر مبلغ پرداختی بیمه‌تان را در ابتدا بالاتر ببرید، سقف خدمات بیمه هم افزایش پیدا می‌کند. از سوی دیگر، بیمه‌های یکساله مشکلاتی از جمله نوسانات برق، آبدیدگی، آتش سوزی و بلایای طبیعی راهم شامل شده و مبلغی را بابت اینگونه خسارات، پرداخت خواهند کرد.
در نتیجه بیمه موبایل خدمات بیشتری دارد و می‌توانید از حدود 200 تومان تا 3 میلیون تومان برای آن بپردازید وگوشی موبایل‌تان را بیمه کنید. برای خرید قسطی موبایل وارد سامانه وامینه شوید و پس از ثبت اطلاعات و بارگذاری مدارک، از هر برندی که می‌خواهید، گوشی موبایل‌تان را قسطی بخرید.

بیمه موبایل بهتره یا گارانتی

اگر نمی‌خواهید هزینه کنید و مطمئن هستید که با شرایط خوبی از گوشی موبایل‌تان استفاده خواهید کرد، گارانتی برای شما کافی است. همچنین اگر قیمت گوشی شما خیلی زیاد نیست و استفاده زیادی هم از آن ندارید، با گارانتی، اوضاع تحت کنترل است. تنها به یاد داشته باشید که مدت گارانتی محدود است و پس از مدتی تمام خواهد شد. شما می‌توانید در زمان گارانتی و یا پس از آن، موبابل‌تان را بیمه کنید.
از سوی دیگر اگر گوشی موبایل‌تان را گران خریده‌اید و روز به روز به ارزش آن افزوده می‌شود نیز، بهتر است از گارانتی استفاده کنید. چرا که گارانتی از گوشی موبایل‌تان در برابر سرقت، شکستن، نوسانات جریان برق و حوادث طبیعی هم نگهداری خواهد کرد. با این تفاسیر اگر موبایل‌تان برایتان مهم است و می‌خواهید از آن در برابر مشکلات گوناگون مراقبت کنید، بهتر است بیمه را در نظر بگیرید و آن‌را تهیه کنید.

خرید بیمه موبایل در زمان خرید اقساطی گوشی موبایل از فروشندگان امکان پذیر است. همچنین می‌توانید پس از خرید گوشی خودتان آن‌را در شرکت بیمه‌ای که دوست دارید، بیمه کنید. با بیمه موبایل از این دارایی ارزشمندتان در برابر حوادث و مشکلات گوناگون مراقبت کنید تا در صورت بروز حادثه مجبور به پرداخت هزینه‌های گزاف نباشید. برای اطلاع از قیمت انواع گوشی موبایل و خرید قسطی گوشی وارد سامانه وامینه شوید و گوشی موبایل خود را سفارش دهید.

نظر دهید
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
لطفا نام خود را وارد نمایید
لطفا ایمیل خود را وارد نمایید
لطفا دیدگاه خود را وارد نمایید

دانلود اپلیکیشن

اطلاعات تماس
  • تهران، بلوار نلسون ماندلا (جردن)، خیابان شهید سلطانی (سایه)، شماره 8
  • 021-73694545 داخلی 2
  • info.vamine@gmail.com
  • 09022188444