این طلا اصل است؟
  • 1402/01/09

این طلا اصل است؟

در زمان خرید طلا به‌خصوص خریدهای اینترنتی، سوال مهم این است که چگونه طلای اصل را از بدل تشخیص دهیم؟ اگرچه بهترین راه خرید قسطی طلا از مراکز و فروشگاه‌های معتبر است اما باز هم چند راه برای تشخیص طلای تقلبی از اصل وجود دارد و می‌تواند در زمان خرید طلا، خیال‌تان را بابت اصالت و کیفیت کالا راحت کند.

تشخیص طلا از روی رنگ آن

رنگ طلای اصل در اصل مرور زمان، رطوبت، شستشو و... تغییر نمی‌کند. اگر شما قطعه طلایی خریدید و رنگ آن تغییر کرد، باید به اصل بودن آن شک کنید. چرا که رنگ طلا ثابت است. همچنین اگر متوجه شدید که طلا رنگ می‌دهد یا خیلی زود دارد سفید می‌شود، باز هم می‌تواند نشانه‌ای از بدل بودن طلا باشد.

اعداد روی طلا را جدی بگیرید

بر روی طلاهای اصل اعدادی حک شده است که بیانگر ویژگی‌های آن قطعه طلاست. مثلا اگر عدد 750 را روی طلای خود دیدید، یعنی این طلا 18 عیار است. از سوی دیگر، نشانه 22k یعنی طلای شما 22 عیار است و میزان طلای بیشتری در آن به کار رفته است.
حروف روی طلا نیز اطلاعات دیگری را درباره آن طلا بیان می‌کند. مثلا حرف T نشان می‌دهد که طلا در تهران ساخته شده است. E برای اصفهان است و M یعنی طلای شما ساخت شهر مشهد است.
عیار جواهر نیز بر روی جواهرات ثبت شده و میزان طلای خالص بدون احتساب جواهر نیز، مشخص است.
در نتیجه اگر طلا خریدید و خواستسد مطمئن شوید که گرم و عیار آن درست است، اعداد حک شده بر روی طلا را نیز بررسی کنید.

تشخیص طلا با آهنربا

طلای اصل به آهنربا نمی‌چسبد و خاصیت ربایش مغناطیسی ندارد. پس یکی از راه‌های تشخیص طلای اصل از بدل، استفاده از آهنرباست و می‌تواند بسیار به شما کمک کند. چرا که برخی از طلافروشی‌ها، از فلزات دیگر استفاده کرده و روی آن‌را روکشی از طلا قرار می‌دهند. در نتیجه قطعه طلای بدل به آهنربا می‌چسبد و نشان می‌دهد طلای شما یک مشکلی دارد.

استفاده از سرکه و وایتکس

طلای اصل در برخورد با سرکه یا وایتکس تغییر رنگ نمی‌دهد و حتی شفاف‌تر هم می‌شود. پس اگر می‌خواهید مطمئن شوید که طلای شما مشکلی ندارد، می‌توانید از وایتکس و سرکه هم استفاده کنید و اگر طلا تغییری نکرد، مطمئن شوید که قطعه طلایی اصل و ارزشمند را خریده‌اید.

کشیدن طلا روی سرامیک

فلز طلا نسبت به فلزات دیگر از جمله برنج نرم‌تر است. به همین دلیل اگر یک قطعه فلزی را روی سرامیک بکشید، از خود ردی به جا خواهد گذاشت. حال آنکه فلزات سخت‌تر مانند برنج اینگونه نیستند و اگر روی سطحی مانند سرامیک کشیده شوند، خطی به جا نمی‌ماند. پس با کمک یک سطح سرامیکی نیز می‌توانید اصالت طلای خود را بسنجید و از درست بودن آن مطلع شوید.

تشخیص اصالت طلا به روش‌های حرفه‌ای‌

طلا فروشانی که سابقه طولانی در فروش طلا دارند، با روش‌های معتبر دیگری برای تشخیص طلای اصل از بدل اقدام می‌کنند. برخی از این روش‌ها می‌تواند حتی به طلا آسیب بزند. به همین دلیل اگر خواستید با ید یا اسید نیتریک اصالت طلای خود را بسنجید باید بدانید که ممکن است طلا آسیب جدی ببیند و مشکلاتی برای آن ایجاد شود.

خرید قسطی طلا با وامینه

اما شاید امن‌ترین راه برای تهیه طلای اصل، خرید طلا از فروشگاه‌های معتبر باشد. وامینه با طلافروشی‌های معتبر همکاری دارد. این طلافروشی‌ها، انواع طلا و جواهر در شکل‌های گردنبند، دستبند، گوشواره، انگستر، النگو و... را با اعتبار وامینه به‌صورت قسطی ارائه می‌کنند. با خرید قسطی طلا از وامینه ، نیاز به پیش پرداخت ندارید و طلای خود را در همان زمان خرید دریافت می‌کنید. علاوه بر این، اقساط شما با افزایش نرخ طلا بیشتر نمی‌شود و شما همان مبلغی که خرید کرده‌اید را به صورت قسطی می‌خرید.
با وامینه سرمایه اندک خود را افزایش دهید و از آن به شکلی مناسب مراقبت کنید.


نظر دهید
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
لطفا نام خود را وارد نمایید
لطفا ایمیل خود را وارد نمایید
لطفا دیدگاه خود را وارد نمایید

دانلود اپلیکیشن

اطلاعات تماس
  • تهران، بلوار نلسون ماندلا (جردن)، خیابان شهید سلطانی (سایه)، شماره 8
  • 021-73694545 داخلی 2
  • info.vamine@gmail.com
  • 09022188444