نکات مهم استفاده از پلوپز
  • 1401/12/15

نکات مهم استفاده از پلوپز

پلوپز از لوازم برقی پرکاربرد و مهمی است که وجودش در خانه، می‌تواند حسابی کارها را آسان کند. به همین دلیل خرید پلوپز از خریدهای ضروری است که بسیاری از افراد به آن فکر می‌کنند. از سوی دیگر خرید قسطی پلوپز یک فرصت عالی برای تهیه این وسیله است و می‌توان این وسیله عالی و مناسب را به تجهیزات آشپزخانه اضافه کرد. اگر می‌خواهید بیشتر درباره خرید اقساطی وسایل خانه از جمله پلوپز بدانید، در این مقاله از وامینه همراه ما باشید.

پلوپز چیست؟

پلوپز یک دیگ برقی است که از آن برای پخت برنج و چند غذای دیگر می‌توان استفاده کرد. اولین پلوپزها در سال 1955 توسط شرکت توشیبا ژاپن ساخته شدند. همین شرکت یک سال بعد، پلوپز اتومات را به بازار معرفی کرد و خیلی زود، میلیون‌ها پلوپز در سرتاسر جهان فروخته شد. پلوپز از جمله وسایل برقی است که از گذشته تا امروز تغییرات زیادی نکرده و کارایی آن شبیه به همان مدل‌های قدیمی است. اگر شما هم می‌خواهید این وسیله را داشته باشید، با خرید قسطی از وامینه، پلوپز خود را تهیه کنید.

نکات مهم برای استفاده از پلوپز

پلوپزها معمولا طرز کار ساده‌ای دارند و اگر چند نکته را درباره آنها رعایت کنید، دچار مشکل نخواهد شد. برای مراقبت بهتر از پلوپزها نکاتی وجود دارد که در اینجا به بررسی‌شان پرداخته‌ایم.

توجه به اندازه پلوپز

اولین نکته، اطلاع از حجم برنج خشکی است که می‌توانید داخل پلوپز بریزید. چرا که اگر این عدد را ندانید و برنج بیشتری در پلوپز بریزد، برنج‌تان خمیر خواهد شد. ظرفیت پلوپزها با لیتر مشخص می‌شود. مثلا 1 لیتر، مناسب برای 4 فنجان برنج خام است. اگر با لیوان راحت‌تر هستید و برنج را با لیوان داخل پلوپز می‌ریزید، باید بدانید که 1 لیوان، برابر با حدود 4 فنجان برنج خام است.
علاوه بر این پلوپز پرطرفداران، دستگاه‌های پلوپز با ظرفیت‌های کوچکتر و بزرگتر نیز در بازار موجود است. مثلا برخی از پلوپزها نهایتا 1 یا 2 فنجان برنج خام را در خود جای می‌دهند. از سوی دیگر، پلوپزهای خیلی بزرگی هم هستند که می‌توانید تا 30 پیمانه برنج خام را داخل آنها بریزید.

قابلیت‌های پلوپز خود را بشناسید

برخی پلوپزها تنها یک برنامه و آن هم برای پختن برنج دارند. اما برخی دیگر از پلوپزها هستند که می‌توانید با آنها سوپ یا کیک بپزید. تعدادی از پلوپزها نیز برای طلایی کردن برنج و ساخت ته دیگ‌های خوشمزه برنامه‌ریزی شده‌اند. اما اگر شما از یک پلوپز تنها پخت برنج را می‌خواهید، بهتر است در زمان خرید پلوپز قسطی کالایی را انتخاب کنید که مطابق با نیازتان باشد. برای خرید قسطی پلوپز وارد سامانه وامینه شوید. پس از انتخاب فروشگاه و تکمیل اطلاعات، اعتبار لازم برای خرید قسطی وسایل آشپزخانه از جمله پلوپز را دریافت کنید.

پلوپز با جداره داخلی مناسب بخرید

ممکن است بتوانید از مارک‌های متفرقه پلوپزهایی ارزانی را پیدا کنید. اما اگر جداره داخلی این پلوپزها از جنس خوبی تهیه نشده باشد، می‌تواند خیلی سریع بیمارتان کرده و مشکلاتی را در دراز مدت نیز برایتان ایجاد کند.
پس حتما در زمان خرید پلوپز قسطی، کالایی را انتخاب کنید که جداره داخلی آن از سرامیک، استیل ضد زنگ و حتی سفالی باشد. جالب است بدانید برخی از پلوپزها، قابلمه‌های سفالی دارند تا حرارت به صورت یکنواخت در آنها جریان پیدا کند. برای خرید اقساطی انواع پلوپز، وارد سامانه وامینه شوید و پس از ثبت اطلاعات‌تان، اعتبار خرید کالای قسطی را دریافت کنید.

تمیز کردن پلوپز

مثل هر وسیله دیگری که در خانه دارید، پلوپز هم باید به خوبی شسته و تمیز شود. برای این منظور پس از تکمیل پخت، صبر کنید پلوپز سرد شود. بعد دیگ داخلی آن‌را با یک اسکاچ نرم، آهسته و کامل بشویید. سپس با دستمال نمدار قسمت‌هایی که قابل شستشو نیستند را تمیز کنید. در آخرهم با یک دستمال خشک سیم برق و اطراف آن‌را تمیز کنید. بعد صبر کنید تا پلوپز کاملا خشک شود. در نهایت بخش‌های باقی مانده را با دستمال خشک کنید. در نهایت قطعات پلوپز را مجدد سرهم کنید و آن‌را در جای مناسبی قرار دهید که در معرض غبار و رطوبت نباشد.

خرید قسطی پلوپز

اگر برای پخت برنج نیاز به وسیله‌ای مناسب دارید و می‌خواهید بدون دغدغه برنج‌هایی عالی و طلایی بپزید، خرید پلوپز یک انتخاب عالی است. برای خرید اقساطی پلوپز و دیگر وسایل برقی خانه وارد سامانه وامینه شوید و پس از بارگذاری مدارک، برای خرید پلوپز اقدام کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید کالای مناسب، سایت وامینه را ببینید.

نظر دهید
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
لطفا نام خود را وارد نمایید
لطفا ایمیل خود را وارد نمایید
لطفا دیدگاه خود را وارد نمایید

دانلود اپلیکیشن

اطلاعات تماس
  • تهران، بلوار نلسون ماندلا (جردن)، خیابان شهید سلطانی (سایه)، شماره 8
  • 021-73694545 داخلی 2
  • info.vamine@gmail.com
  • 09022188444