بهترین چوب برای مبلمان
  • 1401/11/23

بهترین چوب برای مبلمان

برای ساخت هر مبلمان نیاز به چوب مخصوصی است. چرا که برخی از چوب‌ها بسیار مقاوم هستند و برخی دیگر در شرایط محیطی خیلی زود خراب می‌شوند. به همین دلیل در زمان خرید مبلمان باید اطلاعات کافی درباره چوب مبلمان خود داشته باشید و آگاهانه کالایتان را انتخاب کنید. اگر قصد خرید مبلمان قسطی را دارید، سامانه وامینه با بهترین امکانات و خدمات همراه شماست. کافی است در این سامانه ثبت نام کنید و پس از تکمیل اطلاعات خود برای خرید مبل قسطی اقدام نمایید.

چوب راش برای ساخت مبلمان

راش از معروف‌ترین چوب‌هایی است که برای تولید مبلمان استفاده می‌شود. چرا که درخت راش فراوانی و استحکام بالایی دارد و در طی سال‌ها استفاده هم تخریب نمی‌شود. سطح چوب راش صاف است و شکل پذیری خوب آن هم به صنعت مبل سازی کمک می‌کند.
بسیاری مبلمان‌های راحتی و سلطنتی با چوب راش درست می‌شوند. چرا که این چوب برای منبت کاری عالی است و می‌توانند نقش‌ها و طرح‌های متنوعی را از دل چوب راش بیرون بکشند.
ساختار چوب راش بسیار ظریف است و در نتیجه کارایی آن را در تولید مبلمان و صندلی و... بالا می‌برد. رنگ روشن چوب و بی بو بودن آن هم نقش موثری در انتخاب چوب این درخت در تولید انواع میز و مبلمان دارد.

چوب گردو برای ساخت مبلمان

چوب درخت گردو یکی دیگر از مواد اولیه‌ای است که از آن برای تولید مبلمان استفاده می‌شود. چوب گردو نسبت راش بسیار گران‌تر است و مبلمانی که با چوب گردو ساخته شده، جذابیت و در عین حال قیمت بالاتری دارند. چوب گردو به مرور زمان و در اثر مجاورت با نور آفتاب، کم کم تغییر رنگ می‌دهد و روشن‌تر می‌شود. به همین دلیل این چوب نیاز به پرداخت دارد و باید جلای آن با روش‌هایی حفظ شود.
بافت چوب گردو ریز و زیباست. از سوی دیگر، وزن کمی دارد و استحکام بالای آن هم، کار را برای تولید مبلمان راحت کرده است.
چوب گردو مقاومت بالایی دارد با این حال نباید از این چوب در محیط‌های روباز استفاده شود. چرا که در این صورت، چوب به سرعت می‌پوسد و آسیب می‌بیند. به همین دلیل از چوب گردو برای مبلمان‌های فضای باز استفاده نمی‌شود.
برای خرید قسطی مبلمان باکیفیت و ماندگار، وارد سامانه وامینه شوید و پس از تکمیل اطلاعات خود، برای خرید انواع مبل قسطی اقدام کنید.

چوب افرا برای مبلمان

افرا از درختان دیگری است که از چوب آن برای تولید مبلمان استفاده می‌کنند. چوب افرا شکل پذیری خوبی دارد و به علت فراوانی، قیمت مبلمانی که با چوب افرا ساخته می‌شود، نسبت به دیگر مبل‌ها کمتر است. از سوی دیگر، درخت افرا خیلی سریع رشد می‌کند. در نتیجه چوب آن به سرعت به دست می‌آید و کارخانه‌های مبلمان سازی از آن استفاده می‌کنند. از چوب افرا برای ساختن مبلمان منزل و میز و صندلی اداری هم استفاده می‌شود. این چوب نیز مقاومت و شکل پذیری خوبی دارد و اگر به درستی در کوره خشک شود، از ترک خوردگی و مشکلات دیگر، دور می‌ماند. برای خرید مبل قسطی تنها با یک برگ چک و در اقساط بلند مدت، در سامانه وامینه عضو شوید و پس از آن برای خرید قسطی مبلمان خود اقدام کنید.

چوب گیلاس برای مبلمان

یکی دیگر از چوب‌هایی که برای ساخت مبلمان استفاده می‌شود، چوب گیلاس است. چوب گیلاس سختی بالایی دارد و در عین حال برای منبت کاری روی تاج و دسته مبل هم مناسب است. به همین دلیل برای ساخت مبلمان سلطنتی گاهی از چوب گیلاس استفاده می‌شود. چوب گیلاس آمریکایی نیز از دیگر چوب‌های مرغوب است. این چوب برای درختی است که میوه‌های کوچک بنفش دارد و چوب آن به دلیل بافت زیبا و استحکام بالا، بسیار مورد توجه است. اگر قصد خرید مبلمان سلطنتی را دارید و می‌خواهید خیال‌تان بابت کیفیت چوب آن راحت باشد، چوب گیلاس انتخاب خوبی است.


چوب توسکا

توسکا از دیگر چوب‌هایی است که برای ساخت مبلمان از آن استفاده می‌شود. این چوب به علت فراوانی و استحکام کم، برای ساخت مبلمان رزان استفاده می‌شود. چوب این درخت مقاومت زیادی ندارد و در نتیجه نمی‌توان از آن برای تولید مبلمان‌های کار شده استفاده کرد. در نتیجه اگر مبل راحتی می‌خرید و می‌خواهید مبلمان‌تان تا سال‌ها برایتان کار کند، توجه کنید که مبل از جنس چوب توسکا نباشد.


چوب آبنوس

آبنوس از گران‌ترین و البته زیباترین چوب‌هایی است که در صنعت مبلمان سازی استفاده می‌شود. این چوب معمولا از کشورهای دیگر وارد ایران می‌شود و مغز آن سیاه رنگ است. آبنوس چوبی سخت و کمیاب است و می‌توان با آن زیباترین وسایل چوبی را ساخت. معمولا نمی‌توان تمام قسمت‌های مبل را با چوبآبنوس تهیه کرد. اما اگر چنین اتفاقی بیافتد، قیمت آن مبلمان بسیار بالاست.



اگر به فکر ساختن یک مبلمان چوبی زیبا و باکیفیت هستید، باید چوب مناسبی را برای آن انتخاب کنید. چوب‌هایی که مقاومت بالایی دارند و می‌توانند تا سال‌ها، برایتان کار کنند. با انتخاب چوب مناسب، کیفیت مبلمان خود را تضمین کنید. برای خرید قسطی انواع مبلمان وارد سامانه وامینه شوید و پس از تکمیل اطلاعات خود برای خرید قسطی انواع مبلمان اقدام کنید. برای خرید مبل قسطی به یک برگ چک نیاز دارید و بدون ضامن و سپرده، می‌توانید مبلمان خود را از بهترین برندها با قیمت عالی و کمترین سود، دریافت کنید.



نظر دهید
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
لطفا نام خود را وارد نمایید
لطفا ایمیل خود را وارد نمایید
لطفا دیدگاه خود را وارد نمایید

دانلود اپلیکیشن

اطلاعات تماس
  • تهران، بلوار نلسون ماندلا (جردن)، خیابان شهید سلطانی (سایه)، شماره 8
  • 021-73694545 داخلی 2
  • info.vamine@gmail.com
  • 09022188444