چگونه عمر باتری گوشی را بالا ببریم؟
  • 1401/11/08

چگونه عمر باتری گوشی را بالا ببریم؟

باتری موبایل از مهم‌ترین اجزای این وسیله الکترونیکی است و باید در نگهداری از آن کوشا باشید. چرا که آسیب به باتری، می‌تواند بخش‌های دیگر را هم تحت تاثیر قرار داده و حتی باعث خرابی و سوختن باتری گوشی شود. به همین دلیل باید ترفندهای بالا بردن عمر باتری گوشی را بدانیم و آنها را رعایت کنیم. در این مطلب از وبلاگ سامانه وامینه که برای خرید اقساطی انواع وسایل و تجهیزات از جمله خرید قسطی گوشی همراه‌تان است، از ترفندهای افزایش عمر باتری گوشی گفته‌ایم.

1- از حالت پرواز استفاده کنید

اگر خارج از شهر هستید و آنتن ندارید، گوشی موبایل را در حالت پرواز قرار دهید تا گوشی برای پیدا کردن آنتن، باتری گوشی خیلی سریع خالی نشود و در بلند مدت، آسیب نبیند. از سوی دیگر خوب است که از این قابلیت در دیگر شرایط هم استفاده کنید. مثلا اگر در جلسه‌ای هستید یا می‌خواهید تمرکزتان با موبایل از بین نرود، گوشی را روی حالت پرواز بگذارید و در همان حال که روی کارهایتان مسلط‌تر می‌شوید، به بهبود وضعیت گوشی موبایل‌تان هم کمک کنید.

2- مراقب فضای اطراف گوشی باشید

باتری موبایل نباید در فضای خیلی گرمی قرار بگیرد به خصوص وقتی که در حال شارژ آن هستید. مثلا اگر می‌خواهید گوشی موبایل‌تان را شارژ کنید بهتر است آن‌را روی تختخواب یا روی بالش نگذارید. بافت این لوازم به شکلی است که جریان هوا را مسدود می‌کند. در نتیجه باطری در گرمایی که خودش میسازد گرفتار شده و در نتیجه عمر آن کاهش پیدا می‌کند.

3- از حالت ذخیره باطری استفاده کنید

در گوشی‌های هوشمند جدید قابلیت‌هایی اضافه شده که منجر به ایجاد حرکات زیادی در گوشی می‌شود. این حرکات به انرژی باتری نیاز دارد و می‌تواند شارژ آن‌را در فرصت کمی کاهش دهد. این امر به مرور به باتری آسیب می‌زند. اگرچه این موشن‌ها جذاب و از نقاط قوت گوشی‌ها هم هستند، اما گاهی می‌توانید با گزینه ذخیره باطری غیرفعال‌شان کنید یا از تعداد و سرعت آنها بکاهید. با این کار، باتری کمتری استفاده خواهید کرد و می‌توانید با ذخیره باطری، عمر تلفن همراه‌تان را هم بالا ببرید. برای خرید گوشی قسطی وارد سامانه وامینه شوید، ثبت نام کنید و پس از تکمیل اطلاعات خود خرید قسطی گوشی موبایل را انجام دهید.

4- خاموش شدن خودکار صفحه

هر چقدر تایم روشن ماندن صفحه موبایل‌تان بیشتر باشد، عمر باطری گوشی کمتر می‌شود. چرا که در این حالت باتری باید بیش از اندازه کار کند و در نتیجه، زودتر از موعد، عمرش تموم می‌شود. در تنظیمات گوشی موبایل، حتما این مورد را در نظر بگیرید و مراقب باشید که صفحه گوشی برای مدت طولانی روشن نماند.

5- برنامه‌های روی گوشی را بازبینی کنید

اگر برنامه‌هایی دارید که برایتان کاربردی ندارد یا خیلی سنگین هستند، بهتر است آنها را از روی گوشی موبایل‌تانن حذف کنید. این برنامه‌ها برای آپدیت خود به باتری موبایل نیاز دارند و در نتیجه، حتی اگر به سراغ‌شان هم نروید، از انرژی باطری موبایل‌تان کم می‌کنند. با حذف برنامه‌های اضافی و غیر ضروری، می‌توانید اتلاف انرژی در بخش‌های گوناگون گوشی موبایل‌تان را کنترل کنید. اگر قصد خرید موبایل اقساطی را دارید یا می‌خواهید با شرایط عالی یک گوشی موبایل مناسب داشته باشید، وامینه با شرایط عالی همراه شماست.

6- جی پی اس را مدیریت کنید

یکی از بخش‌هایی که انرژی زیادی را از گوشی موبایل می‌گیرد، جی پی اس است. این قابلیت که در موقعیت‌های متعددی، کارایی زیادی دارد، می‌تواند موجب آسیب به گوشی موبایل هم بشود. برای رفع این مشکل، پس از رسیدن به مقصد یا پیدا کردن آدرس مورد نظر، حتما لوکیشن گوشی خود را خاموش کنید تا موبایل‌تان انرژی زیادی مصرف نکند.

7- نوتیف‌های غیرضروری را متوقف کنید

اگر در چند شبکه اجتماعی فعال هستید و نوتیف‌های زیادی دریافت می‌کنید، می‌توانید برخی از آنها که ضروری نیستند را غیرفعال کنید. با این کار بخشی از اتلاف انرژی گوشی موبایل‌تان کاهش پیدا می‌کند و می‌توانید از باتری آن برای مدت طولانی‌تری نگهداری کنید.

8- شارژ بهینه را بشناسید

برای اینکه موبایل‌تان را بهتر شارژ کنید، فقط از شارژر و کابل‌های اورجینال خود گوشی استفاده کنید. از سوی دیگر، باید مراقب باشید که گوشی برای مدت طولانی در شارژ نباشد آن‌را به موقع از پریز جدا کنید. نکته مهم دیگر توجه به خالی شدن باتری گوشی است. سعی کنید قبل از آنکه شارژ باتری موبایل به مرحله هشدار برسد، آن‌را شارژ کنید.


با خرید گوشی موبایل باکیفیت و مناسب، صاحب وسیله‌ای خواهید شد که عمری طولانی دارد و می‌توانید برای مدت‌ها از آن استفاده کنید. اگر قصد خرید قسطی گوشی آیفون و یا خرید اقساطی دیگر گوشی‌های موبایل را دارید، می‌توانید در سامانه وامینه ثبت نام کنید و پس از تکمیل اطلاعات‌تان، مدارک خواسته شده را بارگذاری کنید. در نهایت وامینه اعتبار خرید کالای مورد نظر را در اختیارتان می‌گذارد تا بتوانید گوشی موبایل‌تان را از وامینه بخرید.

نظر دهید
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
لطفا نام خود را وارد نمایید
لطفا ایمیل خود را وارد نمایید
لطفا دیدگاه خود را وارد نمایید

دانلود اپلیکیشن

اطلاعات تماس
  • تهران، بلوار نلسون ماندلا (جردن)، خیابان شهید سلطانی (سایه)، شماره 8
  • 021-73694545 داخلی 2
  • info.vamine@gmail.com
  • 09022188444