نکات مهم در خرید لپ تاپ
  • 1401/12/08

نکات مهم در خرید لپ تاپ

دیگر فرقی نمی‌کند محل باشید، بخواهید در خانه کار کنید یا حتی بخواهید چند پروژه مهم را پیش ببرید، به لپ تاپ نیاز دارید. لپ تاپ، به سبب ویژگی‌های مهمش از جمله سبک و قابل حمل بودن، کاربردهای زیادی دارد. از سوی دیگر، تمام زندگی ما با وسایل الکترونیکی گره خورده است. در نتیجه به وسیله‌ای نیاز داریم که سریع و عالی باشد و بتوان با آن کارهای گوناگون را انجام داد. اگر قصد خرید لپ تاپ قسطی دارید و می‌خواهید پیش از انتخاب لپ تاپ‌تان نکات مهمی را درباره آن بدانید؛ این مطلب از وبلاگ وامینه را از دست ندهید.

انواع لپ تاپ

پیش از انتخاب لپ تاپ باید بدانید این وسیله را دقیقا برای چه کاری نیاز دارید. مثلا اگر می‌خواهید گاهی فیلم ببینید، فایل‌های ورد و پاورپوینت باز کنید یا نیاز به برنامه‌های سنگین ندارید، یک لپ تاپ معمولی هم برای شما کافی است. لازم نیست بودجه زیادی صرف کنید یا یک وسیله خیلی حرفه‌ای بخرید.
در سطح بعدی ممکن است مقاصد دانشجویی و بازرگانی اقدام به خرید لپ تاپ کنید. در این شرایط نیاز به وسیله‌ای دارید که بتواند اطلاعات را خیلی سریع برایتان آنالیز کند و آنها را به درستی نگه دارد.
مثلا اگر دانشجوی معماری یا عمران، نقشه‌کشی یا علوم جغرافیایی هستید، باید بتوانید از لپ تاب‌تان نقشه‌ها و طرح‌هایی را دریافت کنید. در این شرایط باید لپ تاپ نیمه حرفه‌ای داشته باشید. وسیله‌ای که به درستی کار کند و موقع ایجاد و ذخیره نقشه‌ها به مشکل برنخورد.
اما اگر اهل بازی هستید، انیمیشن می‌سازید یا باید روی پروژه‌های تخصصی کار کنید، به یک لپ تاپ حرفه‌ای نیاز دارید. لپ تاپی که رم بالایی داشته باشد و بتواند در فرآیندهای مورد انتظارتان به درستی ظاهر شود.

CPU مطابق با نیازتان تهیه کنید

مغز لپ تاپ شما، CPU است. در واقع پردازش اطلاعات در این بخش انجام می‌شود. در نتیجه باید باز هم بر اساس نیازتان اندازه سی پی یو را انتخاب کنید. امروزه بیشتر پردازش‌گرها یا همان CPU توسط دو شرکت Intel و AMD به بازار می‌آید.
هر چقدر پردازش‌گر مرکزی عدد پایین‌تری داشته، ضعیف‌تر است. مثلا اگر یک لپ تاپ بخرید که سی پی یو آن Core i3 یا Celeron اینتل باشد، درواقع یک لپ تاپ بسیار معمولی دارید.
حالا اگر یک لپ تاپ نیمه حرفه‌ای می‌خواهید باید Core i5 یا Core i3 اینتل و از برند AMD، پردازنده ۳Ryzen یا AMD FX را انتخاب کنید تا بتوانید با آن فعالیت‌های مورد نظرتان را انجام دهید.
اما اگر لپ تاپ فوق حرفه‌ای می‌خواهید و دوست دارید وسیله‌ای داشته باشید که تا سال‌ها برایتان کار کند، Core i9 یا Core i7 برند اینتل و یا Ryzen 7 برند AMD برایتان مناسب خواهد بود. اگر قصد خرید قسطی لپ تاپ را دارید و می‌خواهید از ساده‌ترین دستگاه‌ها تا بهترین آنها را داشته باشید، وامینه همراه‌تان خواهد بود.

لپ تاپ با رم مناسب بخرید

حافظه تصادفی یا رم، از 4 گیگ شروع شده و تا 64 گیگ، می‌تواند ادامه داشته باشد. هر چقدر رم بالاتر باشد، دستگاه حرفه‌ای‌تر است و سرعت بیشتری هم دارد. معمولا بیشتر کارها با رم‌های بین 8 تا 16 گیگ راه می‌افتد و نیاز به رم بالاتری نیست. با این حال اگر ممکن است در آینده به رم‌های بالاتری نیاز پیدا کنید، بهتر است از همان ابتدا رم‌های 32 و 64 گیگ را دریافت کنید. اگر برای خرید قسطی لپ تاپ نیاز به وام دارید، می‌توانید در سامانه وامینه ثبت نام کنید. پس از آن مدارک‌تان را بارگذاری کنید و در نهایت برای خرید لپ تاپ مورد نظرتان اقدام نمایید. خرید اقساطی لپ تاپ با بهترین امکانات را بدون ضامن و سپرده در وامینه تکمیل کنید.
کارت گرافیک را جدی بگیرید
میزان قدرت پردازنده گرافیک یا همان GPU از دیگر بخش‌های مهمی است که در خرید لپ تاپ باید به آن توجه کنید. اگر یک لپ تاپ فوق حرفه‌ای می‌خواهید باید دستگاهی با کارت گرافیک 6 گیگابایت یا بیشتر را تهیه کنید. اگر لپ تاپ حرفه‌ای می‌خواهید، کارت گرافیک با ظرفیت 4 گیگ هم برایتان مناسب است. اما اگر خرید قسطی لپ تاپ نیمه حرفه‌ای مورد نظرتان است، می‌توانید وسیله‌ای با رم 2 تا 4 گیگ هم تهیه کنید. در نهایت اگر یک لپ تاپ خانگی ساده می‌خواهید، لازم به اضافه کردن کارت گرافیک جدا و اختصاصی نیست. شما می‌توانید از همان امکاناتی که به صورت پیش فرض روی لپ تاپ‌تان وجود دارد استفاده کنید. برای خرید لپ تاپ قسطی وارد سامانه وامینه شوید و پس از انتخاب کالای مورد نظرتان در اقساط یک ساله، لپ تاپ مورد نظرتان را تهیه کنید.

هارد خوب برای لپ تاپ انتخاب کنید

یک لپ تاپ خیلی حرفه‌ای به هاردی نیاز دارد که حداقل 250 گیگابایت ظرفیت داشته باشد. اما اگر یک لپ تاپ حرفه‌ای می‌خواهید با هارد 120 گیگابایت هم مشکل‌تان حل خواهد شد. اگر لپ تاپ معمولی‌تری می‌خواهید، می‌توانید هارد یک ترا بایتی نیز تهیه کنید. در نهایت، در صورتی که قصد خرید لپ تاپ خانگی با کارایی‌های ساده را داشتید، می‌توانید با هارد 500 ترایی هم لپ تاپ‌تان را دریافت کنید.
برای خرید قسطی انواع لپ تاپ وارد سامانه وامینه شوید و پس از تکمیل اطلاعات‌تان کالای مورد نظر را دریافت نمایید.

خرید لپ تاپ با ورودی‌های کامل

از دیگر نکات مهم در خرید لپ تاپ، توجه به پورت‌های ورودی این وسیله است. با توجه به فعالیت‌هایی که می‌خواهید با لپ تاب‌تان انجام دهید باید تعداد و کیفیت پورت‌های لپ تاپ را بررسی کنید. این نکته مهم را وقتی که بخواهید دستگاهی را به لپ تاپ خود وصل کنید یا تلویزیون را به لپ تاپ متصل کنید، بیشتر درک خواهید کرد. برای اینکه بعدها به مشکل برنخورید، در زمان خرید لپ تاپ پورت‌های مورد نیازتان را بررسی کنید.

اندازه صفحه نمایش در خرید لپ تاپ

به عنوان آخرین نکته در زمان خرید قسطی لپ تاپ حتما با توجه به بودجه و نیازتان، لپ تاپی با صفحه نمایش مناسب انتخاب کنید. بیشتر لپ تاپ‌های حرفه‌ای تا 17 اینچ هستند. برخی دیگر از لب تاپ‌ها از 14 تا 16 اینچ هستند. در نهایت لپ تاپ‌هایی با صفحه نمایش 11 اینچ هم وجود دارند. این لپ تاپ‌های خیلی کوچک برای کسانی که مدام در سفر هستند و می‌خواهند یک وسیله کوچک را برای کارهای فوری داشته باشند. در نظر داشته باشید که اگر قرار است در روز برای مدت کوتاهی با لپ تاپ کار کنید، خرید لپ تاپ با صفحه نمایش کوچک به صرفه است. در غیر این صورت بهتر است از صفحه نمایش‌های بزرگتر و بهتری استفاده کنید.

در این مطلب از وبلاگ وامینه به بررسی نکات مهمی پرداختیم که در زمان خرید انواع لپ تاپ به کارتان می‌آید. اگر می‌خواهید برای خرید لپ تاب وام بگیرید، کافی است در سامانه وامینه عضو شوید. پس از آن مدارک خواسته شده را بارگذاری کنید. بعد از آن می‌توانید اعتبار لازم برای خرید انواع لپ تاپ در برندهای گوناگون را دریافت کرده و کالای مورد نظرتان را به صورت قسطی بخرید.


نظر دهید
نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید
لطفا نام خود را وارد نمایید
لطفا ایمیل خود را وارد نمایید
لطفا دیدگاه خود را وارد نمایید

دانلود اپلیکیشن

اطلاعات تماس
  • تهران، بلوار نلسون ماندلا (جردن)، خیابان شهید سلطانی (سایه)، شماره 8
  • 021-73694545 داخلی 2
  • info.vamine@gmail.com
  • 09022188444